noscript image for google
<h2>Αγροτικός Συνεταιρισμός «ΚΙΣΣΑΒΟΣ»</h2> <h2>Αγροτικός Συνεταιρισμός «ΚΙΣΣΑΒΟΣ»</h2> <h2>Αγροτικός Συνεταιρισμός «ΚΙΣΣΑΒΟΣ»</h2> <h2>Αγροτικός Συνεταιρισμός «ΚΙΣΣΑΒΟΣ»</h2> <h2>Αγροτικός Συνεταιρισμός «ΚΙΣΣΑΒΟΣ»</h2> <h2>Αγροτικός Συνεταιρισμός «ΚΙΣΣΑΒΟΣ»</h2> <h2>Αγροτικός Συνεταιρισμός «ΚΙΣΣΑΒΟΣ»</h2> <h2>Αγροτικός Συνεταιρισμός «ΚΙΣΣΑΒΟΣ»</h2> <h2>Αγροτικός Συνεταιρισμός «ΚΙΣΣΑΒΟΣ»</h2>
Previous Next
Βερίκοκα


Βερίκοκα
Τα βερίκοκα είναι ένα από τα πιο δημοφιλή φρούτα του καλοκαιριού. Υπάρχουν 12 ποικιλίες βερίκοκου με παρόμοια γεύση, αλλά με διαφορές στο μέγεθος και το χρώμα (που κυμαίνεται από το κίτρινο στο βαθύ πορτοκαλί). Η εποχή του βερίκοκου αρχίζει από το τέλος του Μαΐου και διαρκεί, ανάλογα με την ποικιλία, μέχρι τα μέσα Αυγούστου. Στα «καλύτερά τους» βρίσκονται τον Ιούνιο και τον Ιούλιο. Οι πιο γνωστές ποικιλίες είναι τα «Μπεμπέκου» και τα Διαμαντοπούλου». 
 
Τα βερίκοκα «Μπεμπέκου» ωριμάζουν τον Ιούνιο, είναι μεγάλα, με έντονο πορτοκαλοκίτρινο χρώμα και γλυκιά σάρκα. Θεωρούνται ιδανικά για γλυκό του κουταλιού, κομπόστα, μαρμελάδα και τάρτες. Τα «Διαμαντοπούλου», τα οποία είναι προτιμότερο να καταναλώνονται φρέσκα, ωριμάζουν λίγο αργότερα, είναι μικρότερα και έχουν ανοιχτό κίτρινο χρώμα. Ξεχωρίζουν για τη γεύση και το άρωμά τους, γι' αυτό και συνήθως είναι ακριβότερα.
 
Τα βερίκοκα είναι πλούσια σε βιταμίνη Α που συμβάλει στην καλή λειτουργία των ματιών και την καλή υγεία του δέρματος. Εμπεριέχουν επίσης καροτενοειδή (β-καροτένιο, λυκοπένιο, λουτεΐνη και ζεαξανθίνη), τα οποία έχουν αντιοξειδωτική δράση και στα οποία οφείλεται και το πορτοκαλί τους χρώμα. Τα ώριμα καθώς και τα αποξηραμένα βερίκοκα έχουν μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε καροτενοειδή. Το λυκοπένιο μάλιστα έχει συνδεθεί με την προστασία από τον καρκίνο του προστάτη.
 
Επιπλέον, τα βερίκοκα αποτελούν καλή πηγή βιταμίνης C και φλαβονοειδών. Ως εκ τούτου έχουν ισχυρές αντιοξειδωτικές ιδιότητες, προστατεύουν το καρδιαγγειακό σύστημα , και εμποδίζουν την οξείδωση της LDL-«κακής» χοληστερίνης. Στα διατροφικά πλεονεκτήματα πρέπει να περιληφθεί η νιασίνη, ο σίδηρος, το κάλιο και οι φυτικές ίνες του βερίκοκου, απαραίτητες για την υγεία του πεπτικού συστήματος και την καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας.
 
Τα ξερά βερίκοκα αποτελούν πολύ καλή πηγή καλίου που βοηθά στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης και την καλή υγεία της καρδιάς.